Σάββατο 25 Απριλίου 2009

ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΟ "ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ"

Οι εργολάβοι παρατούν τα έργα ατέλειωτα .Μετά από υπερβάσεις δεκάδων δισ. απαιτούν κι άλλα "πανωπροίκια" 10 δισ. Το ΥΠΕΧΩΔΕ τα προκηρύττει νέο διαγωνισμό, για να ολοκληρωθούν τα έργα.Το "μεγάλο φαγοπότι" στο "τραπέζι" των δημοσίων έργων, που έχουν στήσει οι κυβερνήσεις, έχει ανοίξει τόσο πολύ την όρεξη των εργολάβων των μεγάλων τεχνικών εταιριών, που έχουν αποθρασυνθεί εντελώς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν πλέον τα διάφορα έργα,τα οποία οι εργολάβοι τα εγκαταλείπουν στη μέση (αφού έφαγαν ότι έφαγαν) επειδή το ΥΠΕΧΩΔΕ αρνήθηκε να τους ικανοποιήσει πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις (κοινώς "πανωπροίκια").Η κοινοπραξία των εργολάβων,λοιπόν,μετά τις διαπραγματεύσεις για τα "πανωπροίκια" έφτασε στο σημείο να υποβάλει αίτηση διάλυσης της σύμβασης, που γίνετε δεκτή από το ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο με ανακοίνωσή του αναφέρει ότι το έργο θα ολοκληρωθεί με άλλη δημοπρασία και προφανώς με άλλους εργολάβους που θα προκηρυχτεί τους επόμενους μήνες.Να σημειώσουμε ότι η εξέλιξη στα έργα αυτά φανερώνει ανάγλυφα την παθογένεια στην ανάθεση και εκτέλεση των δημοσίων έργων στη χώρα μας. Ενα έργο είχε ανατεθεί το 1992 με προϋπολογισμό 38 δισ. Δρχ.. Στη συνέχεια οι εργολάβοι πήραν άλλα 13 δισ. δρχ. για έργα επίσπευσης, για να φτάσει πιο γρήγορα το νερό στην Αθήνα και που το εγκατέλειψαν, ενώ είχε απομένει η κατασκευή του 25% του φράγματος, πρόλαβαν να πληρωθούν συνολικά με 73 δισ. δρχ.! Οι υπερβάσεις όμως δεν ήταν μόνο οικονομικές, αφού η σύμβαση που υπογράφηκε στις 15/5/1992 προέβλεπε χρόνο κατασκευής 42 μήνες (δηλαδή τέλος 1995), στη συνέχεια ο χρόνος αυτός μετατέθηκε στο τέλος του 1996 ενώ το κόστος του είχε φτάσει ή ακόμη και θα ξεπεράσει τα 100 δισ. δρχ.!..Παράγοντες του ΥΠΕΧΩΔΕ έλεγαν ότι το έργο θα βγει στη δημοπρασία με έναν προϋπολογισμό, που θα κυμαίνεται γύρω στα 22 με 25 δισ. δρχ. (αν και οι εργασίες που απέμεναν υπολογίζονταν γύρω στα 13 δισ. δρχ.), επειδή στη νέα εργολαβία θα προστεθούν και άλλα έργα που δεν περιλαμβάνονταν στη σύμβαση που διαλύθηκε, κατ' απαίτηση της Eυρωπαϊκής Ενωσης.